Samarbejde på tværs

I Lønhuset samarbejder vi på tværs af huset og forventningsafstemmer på tværs af afdelingerne.

Vi har fokus på overleveringen både internt mellem vuggestue og børnehave og eksternt mellem børnehave og HFO/skole.

Vi vægter et tæt forældresamarbejde gennem barnets tid i Lønhuset, så vi netop skaber sammenhæng mellem hjem og dagtilbud.

Vi indkalder PPR i tilfælde af, at der er brug for et andet fagligt blik end vores.
I tilfælde hvor barnet ændrer markant adfærd, er vi selvfølgelig særlige opmærksomme på hvad der har ændret sig i barnets hverdag. Vi har fokus på børn i krise i forhold til skilsmisse, alvorlig sygdom og død. Der er det den voksnes ansvar, at barnet får hjælp til at tale om og bearbejde traumer.

Vi har skærpet underretningspligt og handler derefter.

Vi benytter os af lokalområdet når vi tager på tur, besøger slottet, biblioteket, slotsbio og andre der tilbyder børnevenlige aktiviteter. Vi arbejder bl.a. sammen med mødrehjælpen om at pynte op ved forskellige højtider.